http://persian.euronews.com/

۱۳۹۱ مرداد ۲۷, جمعه

تراژديي به نام ختنه کودکان در خانقين عراق

  تراژديي به نام ختنه کودکان در خانقين عراق

اين دو کودک بعد از ختنه دچار عفونت شديد شدند و پزشکان آلت تناسلي هر دو را بريدند!
iraq
هفته گذشته رسانه هاي مختلف کرد زبان در مورد دو کودک  نوشتند که والدين اشان آنها را براي ختنه کردن به بيمارستان خانقين ميبرند دو کودک يکساله و نيمه  و دو ساله و نيمه٬ دو برادر که ختنه ميشوند. بعد از دو روز هر دو کودک دچار عفونت شديدي شده و آلت تانسلي هر دو چنان عفوني ميشود که پزشکان تصميم ميگيرند براي نجات جان دو کودک٬ آلت تناسلي هر دو را ببرند.
اکنون خانواده اين دو کودک شکايت کرده اند و در بيمارستان و در سطح ادارات دولتي هيچکس مسئوليتي را به عهده نميگيرد و موضوع به دادگاه کشيده شده است.
خانواده اين دو کودک از نهادهاي دولتي در کردستان و عراق درخواست کرده اند که اين دو کودک را براي معالجه به خارج از عراق بفرستند و هنوز ظاهرا به اين خواست هم پاسخي داده نشده است.
اين يک نمونه دردناک و بارز و تکان دهنده از مضرات ختنه براي کودکان است. همه ميدانند که هم اکنون در کشور آلمان يک کمپين گسترده و اجتماعي عليه ختنه کودکان در جريان است . ما در اين کمپين فعالانه براي ممنوعيت ختنه در آلمان و در سراسر جهان فعاليت ميکنيم.
ما براي کمک به اين خانواده و اعزام اين دو کودک به يک کشور اروپايي و ترجيحا به آلمان  اقدام کرده ايم و از کساني که در کردستان عراق با اين خانواده تماس دارند ميخواهيم ارتباط آنها را با ما و از اين طريق با پزشکاني که در آلمان عليه ختنه فعاليت ميکنند و با کمپيني که در اين کشور در حال حاضر در جريان است وصل کنند تا نسبت به اعزام اين دو کودک به کشور آلمان اقدم کنيم.
مينا احدي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر