http://persian.euronews.com/

۱۳۹۰ آبان ۲۹, یکشنبه

رضا آزموده: سخنی با نیروهای موسوم به چپ ایران، پیرامون حرکت اعتراضی علياء المهدي

Bookmark and Share

رضا آزموده: سخنی با نیروهای موسوم به چپ ایران، پیرامون حرکت اعتراضی علياء المهدي


reza-azmon
دختری مصری ، در شرایطی که اسلام سیاسی دارد تلاش میکند در مصر قدرت را بدست بگیرد ، احساس خطر کرده که حقوق زنان بیش از گذشته پایمال شود و با یک حرکت تابو شکن و شجاعانه به اسلام سیاسی حمله میکند و توجه جامعه مصر و مردم آزادیخواه جهان را به این خطر جلب میکند و جنبشی را حد اقل تاکنون در دنیای مجازی به راه میاندازد و به نوعی ، از همه آزادیخواهان کمک میطلبد ، جدای از اینکه این حق فردی وی هست که عکسهای لخت خود را روی وبلاگ شخصی خودش بگذارد ، حق وی نیز هست که با این حرکت به اسلام سیاسی تهاجم کند .
ولی متاسفانه ، ما شاهد بودیم از احزاب چپ ایران ، تنها حزب کمونیست کارگری برای دفاع از این دختر و جنبشی که تا این نقطه در دنیای مجازی راه انداخته به پا خواست ، و رسما با بیانیه و مصاحبه و پخش خبر و ورود به سایتهای مختلف مصری و غیر مصری و .............به دفاع از این دختر و حرکت آزادیخواهانه و انقلابی وی بلند شد . باز هم متاسفانه این نیروها ، به صورت پراکنده در مقابل این حرکت حزب ، ایستادند و حمله کردند ( البته در مقاطع مختلف ما شاهد این گونه واکنشها بودیم ) حالا حرف من این نیست که چرا در مقابل ما ایستادند ، میخواهم از این دوستان بپرسم چرا در مقابل حرکت اعتراضی این دختر ایستادید ؟
شاید به خاطر این که : پرچم سرخ دستش نیست ! یا داس و چکش برنداشته ! یا از سوسیالیسم حرفی نزده ! یا از طبقه کارگر نیست ! یا حزبی معینی را نمایندگی نمیکند و .................. نه دوستان ، شما از این که عکسهای لخت شده خود را آشکار کرده ناراحت هستید و نمیتوانید با ذهن آلوده به مذهب و مردسالاری خود از آن دفاع کنید ( خجالت میکشید ، شرم دارید ، به غیرت شما برمیخورد و ............. ) دیگر بقیه داستان توجیهات شما هست . ما کمونیستها خوب میدانیم که هر پدیده ای را در زمان و مکان و شرایط خودش بایستی بررسی و نتیجه گیری کرد ، شما با تامیم دادن این حرکت به اعضای حزب و به حتی زنان ایران نمیتوانید دفاع ما را از این حرکت به زیر سوال ببرید ، برای روشن شدن مطلب یک مثال میاورم :
شش ماه پیش یک پناهجوی ایرانی در هلند خودش را به آتش کشید ، این حرکت نتوانست و نمیتواند تغییر کیفی در سیاست راسیستی این دولتها ایجاد کند ، ولی همین حرکت در تونس توسط جوان دیگری صورت میگیرد و انقلاباتی را در منطقه و جهان شکل میدهد ، ما حتی نمیتوانیم همین حرکت دختر مصری را برای زنان ایران تجویز کنیم ، چون اسلام سیاسی در ایران ، در حاکمیت هست و با تبلیغ گسترده ، که این زنان میخواهند فساد را جاری کنند ، به شدت میتواند آنها را سرکوب کند ولی ما شعار حجاب برگیران را دادیم ، چون آنجا حجاب اجباری شده و وقتی در ابعاد گسترده حجاب برگیرند ،این حمله به اسلام سیاسی صورت گرفته و جنبشی را راه میاندازد ولی در مصر که هنوز حجاب اجباری نشده ، این دختر بایستی با حرکتی قوی تر توجه جامعه را به این تهدید جلب میکرد ، اگر قبول داشته باشید که هدف این دختر ، نشان دادن بدن خودش و یا تبلیغ سکس یا ........ نبوده ( که البته حق ایشان هست ) و طبق گفته خودش یک حرکت اعتراضی به تهدید روی کار آمدن نیروهای اسلامی بوده ، خوب سوال این هست ، شما در کجا هستید ، چرا از وی دفاع نکردید و چرا به مدافعین وی حمله میکنید ؟ شما با این حرکت خود به اسلام سیاسی باج میدهید شما به آزادی زن بی توجه هستید شما حتی به حقوق فردی افراد اعتقادی ندارید . امیدوارم دلیلی برای ادامه حیات سیاسی خود داشته باشید .
رضا آزموده ۱۹ نوامبر ۲۰۱۱ هلند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر